Hema Keuken heeft regionale primeur in Harderwijk

Deel dit artikel

Met Hema Keuken moet het warenhuis volgens Marcel Boekhoorn weer een attractie worden. Harderwijk is de eerste in de regio met dit nieuwe concept, de vierde van Nederland.

Boekhoorn, de nieuwe eigenaar van Hema, verrichte samen met franchiser Paul Loeff de opening. Klanten konden proeven van pizzapunten, hamburgers, saucijsjes en smoothies.

Hema Keuken was in wording, maar door Boekhoorn is het concept versneld ingevoerd. Na Maassluis, Veghel en Tilburg is Harderwijk de vierde ‘moderne’ Hema in Nederland. Loeff, die zijn winkel al grondig aan het verbouwen was, heeft de lijn doorgetrokken naar de horeca. ,,De pilots bleven lang liggen maar door inzichten van de nieuwe eigenaar is de uitrol versneld. Hema Harderwijk is de eerste winkel voor Midden-, Oost- en Noord-Nederland die Hema Keuken heeft, maar er zullen er meerdere volgen’’, weet Loeff, die trots is op het resultaat. ,,Ik ben enthousiast, want ik zie als ondernemer weer kansen voor de toekomst.’’
Als voorzitter van de Hema franchisevereniging is Loeff betrokken geweest bij de overname van Hema door Marcel Boekhoorn in oktober 2018. De relatie tussen de directie van Hema en de Hema-franchisers die was verslechterd om een conflict over meebetalen aan kosten van online verkoop is mede door inspanningen van Loeff en Jegen hersteld. ,,Paul en Tjeerd Jegen, de ceo van Hema, zagen dat het bedrijf ten onder dreigde te gaan aan privaat vermogen van de investeerder Lion Capital. Paul als voorzitter en Tjeerd als ceo hebben ervoor gezorgd dat er weer eenheid in het bedrijf is gekomen en de problemen zijn opgelost. Anders was de deal niet doorgegaan. Beiden hebben een belangrijke rol gespeeld’’, zegt Boekhoorn, die de potentie ziet om van het ‘iconische merk’ Hema een wereldmerk te maken.

Hema Keuken heeft een pizza-oven en een grill; de producten worden vers bereid. Boekhoorn: ,,Mensen moeten vermaakt worden; Hema moet een attractie zijn om naar toe te komen. Door storytelling op narrowcasting schermen vertellen we het verhaal achter de producten en hoe we er aan komen. Van biologische koffiebonen tot verse slagroom; duurzaamheid komt telkens terug, Het moet een attractie worden.’’
Dochter en mede-franchisenemer Lisanne Loeff: ,,Live cooking en vers zijn belangrijk. Zo is de pizza-steenoven eigen inbreng. Door beleving maak je het verschil met online. Het is weer hip om hier te lunchen of koffie te drinken. Dit was nodig, gezien de behoefte van de klant.’’
Ook de winkel heeft een slag gemaakt. Zonder etage is het assortiment een stuk compacter en gebundeld in ‘werelden’. Paul Loeff: ,,Door samenvoeging worden producten efficiënter gepresenteerd. Daardoor heb je minder ruimte nodig en is de indeling overzichtelijker en toegankelijker.’’


Bron:

#

Website door:  Refreshed | Gewoon goede websites