Boulevard op Stelten 2025 met een gloednieuw thema

Deel dit artikel

‘We pakken uit en het blijft een beetje exclusief’

HARDERWIJK – Na het succes van Boulevard op Stelten en de Foute Kerstborrel op 14 december als laatste feest van 2024, komt Stichting Evenementen Boulevard Harderwijk in 2025 met nieuwe evenementen. Boulevard op Stelten keert terug op zaterdag 17 mei, voorafgegaan door The Beach House op vrijdag 16 mei. Twee festivals met een eigen sfeer op evenemententerrein De Wijde Wellen. De kaartverkoop voor Boulevard op Stelten gaat zaterdag 30 november om 11.00 uur van start.

Thema Sprookjesbos

Boulevard op Stelten bestaat sinds 2018 en het concept is in de afgelopen jaren steeds wat meer gegroeid. De zesde editie in 2025 worden bezoekers ook weer verrast, beloven organisatoren Robert van den Berg en Gert Reijerse.

Gert Reijerse en Robert van den Berg (archieffoto: Marco Jansen)

“We merken dat dit feest heel populair is in de regio. Het begon als fout verkleedfeest en we geven daar de laatste jaren steeds een andere richting aan door een thema te kiezen. Vorig jaar was het thema Crazy Zoo en moest je iets aantrekken in relatie tot het dierenrijk. Dit jaar hebben we Sprookjesbos als thema gekozen. Dan ga je allerlei creaties zien uit sprookjes: van Assepoester tot Aladin, van Sneeuwwitje tot dwerg en van ridder tot draak. Je kunt er veel mee. Het leuke van dit thema is dat het ook gewoon humoristisch is. Het wordt een feest met veel gekkigheid. Het is allemaal niet te serieus.”

Foto’s Boulevard op Stelten 2024: Danny Rossen Fotografie

Van den Berg en Reijerse vinden het mooi om te zien dat mensen hun fantasie en creativiteit de vrije loop laten bij dit verkleedfestival. “Je ziet aparte creaties en dat geeft een losse sfeer. Mensen doen er heel erg hun best om er opvallend uitgedost uit te zien.  Ze zetten niet snel even wat op, maar maken er echt wat van. Zo liep er dit jaar iemand met een vlinderpak aan. Dat is gaaf en leuk om te zien en geeft ons ook de motivatie om elke keer weer een leuk thema te bedenken.”

Aankleding en organisatie

Van den Berg en Reijerse nemen de aankleding en organisatie van het evenement en de line-up van artiesten voor hun rekening. Waarbij Van den Berg de creatieve invulling doet met het thema, de decoratie, de acts en de uitstraling van het event. Reijerse organiseert de personele bezetting. Van den Berg: “Hij is een echte teambuilder en kent veel mensen van Athlos en (ex-)personeel van de Admiraal. In totaal loopt er wel een man of 80; zo’n 55 achter de bar en mensen voor de kassa’s en bewaking.” Reijerse benadrukt dat er mensen met horecaervaring achter de bar staan. “Ik heb een pooltje van wel 70 man, waarvan veel ex-personeel van de Admiraal. Die weten wat het betekent om achter de bar te ‘knallen’, maar het is ook gewoon een leuke reünie.”

De op- en afbouw doen ze altijd samen. Tijdens het evenement wil Van den Berg het liefst zijn handen vrij hebben. “Als er even nood aan de man is springen we bij, maar het is ook goed om rond te lopen om te kijken hoe het gaat en met mensen te praten. Reacties en hoe de sfeer is nemen we weer mee om goed in te kunnen spelen op de volgend editie. Het is mooi om te zien als mensen een dag plezier hebben. Het is ook onze passie voor evenementen om hier ons best voor te doen. Zo investeren we ook decoratie en attracties als een draaimolen.” Reijerse: “We pakken wel uit.”

Eigen karakter

Beiden zijn trots op wat ze hebben neergezet in acht jaar tijd: een evenement met een eigen karakter en sfeer. “We zien dat mensen dit evenement vooruitplannen, het is al maanden van tevoren uitverkocht. De doelgroep van Boulevard op Stelten is wat ouder publiek van gemiddeld 30-35 jaar. Jongeren hebben het ook naar hun zin – het is een breed publiek – maar de ‘oudere doelgroep’ heeft toch wel de overhand. Deze leeftijdscategorie gaat niet meer elke week uit, maar heeft door onze feesten wel een leuke avond. Daar houden we ook rekening mee bij de line-up.”

Om het karakter van het festival te behouden, stelt de organisatie het bezoekersaantal voor Boulevard op Stelten op maximaal 3.500. The Beach House is voor een jonger publiek en trekt zo’n 1.000 bezoekers. Reijerse: “Wat succesvol is moet je ook zo laten en als je het op 3.500 man houdt, blijft het ook een beetje exclusief.”

Twee stages

Boulevard op Stelten heeft twee muziekstages, een buitenpodium met een tent daar wat verder van af meer algemene muziek voor jongeren. Van den Berg: “Yves Berendse is de populairste zanger van Nederland op dit moment en dat hij hier heen komt is echt wel een trekker. Ook Mart Hoogkamer is een populaire artiest van nu. Verder komen Q-Music het foute uur, de Party Animals en Robert van Hemert. We maken nooit de complete line-up bekend omdat we altijd mensen met acts willen verrassen. De andere stage voor wat ‘oudere jongeren’ is een open tent die je met minder weer dicht kunt zetten. Hier komt Nederlandstalige feestcafémuziek en foute muziek. De line-up boek ik al meer dan een jaar van tevoren, voor mei heb ik alles al vast staan en voor het Oktoberfest ook al.”

Virtuele wachtrij

Kaarten voor Boulevard op Stelten 2025 zijn vanaf zondag 30 november te koop. De verkoop start om 11.00 uur met Early Bird 1 en 2 tickets (1.000 per categorie). Deze kortingskaarten zijn volgens Van den Berg vaak binnen enkele minuten weg. “We zien dat de eerste kaarten heel gewild zijn, ook vanwege het prijsverschil met reguliere tickets. Daarom werken we nu met een nieuw verkoopsysteem waarbij je een plekje krijgt in de virtuele wachtrij voor het kaartje wat je wilt gaan bestellen.”
Reijerse: “Je gaat niet automatisch door naar een duurder kaartje omdat het zo druk is. Het systeem is aangepast zodat het soepel verloopt.”

Kijk voor de laatste tickets van de Foute Kerstborrel en de voorverkoop van Boulevard op Stelten op:

www.boulevardevenementen.nl


Website door:  Refreshed | Gewoon goede websites