Event bij pop-up restaurant Hoguera trekt 120 bezoekers
ELSPEET – In de sfeervolle en stijlvolle entourage van het pop-up event Hoguera vond dinsdag 18 november de uitreiking van de Business Club Awards 2025 plaats. Het was een spannende strijd tussen de drie genomineerde ondernemingen UBBU Agency, Deurplus en ByFrankies en uiteindelijk won Deurplus met één stem verschil. Hendri van den Hoorn kon samen met zoon Jorian trots de award tonen op het podium.

Fotoserie: Lusine Grigoryan – Studio Lusin
Het event van Business Club Noord Veluwe vond plaats in de natuurrijke omgeving van Landgoed Mennorode in Elspeet. Het fraai in kerstsfeer ingerichte pop-up restaurant Hoguera is op het grasveld bij het hotel opgezet voor een Wildeditie van ByFrankies; de award uitreiking was de kickoff. Zo’n 120 bezoekers waren aanwezig bij deze laatste centrale bijeenkomst van de Business Club van dit jaar.

Joas Burggraaf en Maarten Bun van UBBU Agency.
De genomineerden werden onder applaus binnengehaald door presentator Marcel van ’t Hul van Business Club NV om plaats te nemen op de voorste rij: Hendri van den Hoorn met zoon Jorian van Deurplus, Frank van Steeg en zijn vrouw Ageeth van ByFrankies en Joas Burggraaf en Maarten Bun van UBBU Agency.

Ageeth en Frank van Steeg – ByFrankies.
Met een film geproduceerd door UBBU Agency werden de drie bedrijven op drie schermen gepresenteerd.

Hendri van den Hoorn en zoon Jorian – Deurplus.
Wow-effect
ByFrankies, cateraar met live cooking, heeft het unieke event Hoguera opgetuigd. Een uniek pop-up restaurant met een chique uitstraling en een mooie beleving. ,,Het draait hier niet alleen om het eten, maar ook om de sfeer, de aankleding met lampjes en bloemen en de hele reis van de gast”, aldus Frank van Steeg. De 33-jarige Nunspeter heeft passie voor koken en beleven en is vandaaruit het concept in 2022 gestart. Na een sabbatical van een jaar popt het event sinds 2024 elke keer op een andere locatie op.

Hoguera pop-up event bij Landgoed Hotel Mennorode in Elspeet.
,,Vorige week woensdag hebben we het hier opgebouwd en maandag wordt het weer afgebroken. De Wildeditie is een event op hoog niveau; een mooi bord eten met goede wijnen. In dit restaurant van 35 bij 10 meter hebben wij van woensdag tot en met zaterdag elke avond 150 mensen aan tafel”, geeft Frank aan.

Het gaat de cateraar om het wow-effect. ,,De kunstboom met blinkend goud is de eyecatcher, ook hangen er bombastische kroonluchters. Bij alles wat we doen gaat het om sfeer en beleving. Toen Patrick mij vertelde dat ik genomineerd was, wilde ik dat de uitreiking dan ook hier zou zijn.”

Filmmaker Joas Burggraaf produceert met UBBU Agency uit ’t Harde films in allerlei soorten en maten: ,,Dit zijn bedrijfsfilms, commercials, speelfilms en documentaires, waar wij met onze expertise het verhaal mee vertellen, gericht op het publiek van de klant.”

Genomineerden op het podium (vlnr): Ageeth en Frank van Steeg (ByFrankies), Hendri en Jorian van den Hoorn (Deurplus) en Maarten Bun en Joas Burggraaf (UBBU Agency).
Techniek rondom personendeuren
Deurplus in Nunspeet bestaat bijna 30 jaar en wordt geleid door Hendri van den Hoorn (50). Sinds vorig jaar is zoon Jorian (27) mede-eigenaar van het bedrijf. Zij zijn actief in een nichemarkt. ,,Vanuit de mechanische deurbeveiliging is de switch gemaakt naar elektronica. Deze techniek rondom de personendeur wordt veel toegepast voor zorginstellingen, vastgoedondernemers, woningbouwcorporaties en scholen. Waar veel mensen dagelijks met veel deuren in aanraking komen, is het sleutelbeheer moeilijk te managen. Voor de toegangsrechten hebben wij het digitaal sleutelsysteem.”
Minimaal verschil
Nadat op maandag al kon worden gestemd was er op de uitreikingsavond nog een stemronde. Uiteindelijk was het verschil slechts één stem. Deurplus won met 38% van de stemmen, UBBU Agency werd tweede met 37% van de stemmen en ByFrankies eindigde met 25% van de stemmen op de derde plaats.

Met één stem meer wordt Deurplus winnaar van de Award verkiezing.
Berrie Krisman van de Van der Zee Stichting uit ’t Harde maakte de winnaar bekend. De award is mede gesponsord door Brouwers Accountancy.

Berrie Krisman (r) reikt de award uit aan van Hendri van den Hoorn en zoon Jorian van Deurplus.
Goed zichtbaar
,,Wat wij doen is heel specifiek, en niet bij mensen thuis. Maar ik denk dat veel meer mensen nu weten wat wij doen”, zegt Hendri van den Hoorn nadat hij trots de award in ontvangst heeft genomen. De aanloop naar dit moment toe vond hij al prachtig. ,,Joas heeft een professionele bedrijfsfilm van ons gemaakt en met de award verkiezing zijn we op veel momenten zichtbaar gemaakt. We zijn voorgedragen door Maurice Bergman van Raeth in Zwolle. Dit financieel adviesbureau heeft het financieringsvraagstuk voor onze nieuwbouw in Nunspeet opgelost.”

Afscheid en wisseling
Tijdens de avond werd ook afscheid genomen van Arianne Haasjes, die bijna twee jaar het aanspreekpunt was voor leden van de Business Club en nu een andere baan in Apeldoorn heeft gevonden. Zij kreeg als eerste werknemer een uniek persoonlijk Insights magazine uitgereikt waar ze zelf op de cover staat. Ze kreeg de bloemen van haar opvolgster, Susanne Zwep, die zo geïntroduceerd werd bij het publiek.

Arianne Haasjes krijgt mooi afscheid van Marcel van ’t Hul en Patrick Visch.
Patrick Visch van Business Club NV keek voldaan terug op de tweede award verkiezing op de laatste centrale bijeenkomst van dit jaar. ,,Het was tot het laatst spannend tussen twee mooie bedrijven; professionele filmmakers en een heel stabiel bedrijf. De sfeer van de locatie van het derde bedrijf was helemaal top verzorgd voor ons. Deze ondernemer heeft een heel sterk betrokken team, toont lef en neemt risico. We willen met name dat de genomineerden mooi in de spotlights staan met professionele videos en positieve ondernemersverhalen. Het was een mooie campagne, vanuit 15 genomineerde bedrijven heeft de Raad van Advies van onze club deze drie ‘winnaars’ gekozen.”


